Jij kiest ervoor jezelf te ontwikkelen.
Jij wilt dat alle kids in je klas stralen en durft toe te geven dat je dit nog niet altijd lukt.

Jij wilt anders kijken.

In mijn scholing geef ik je informatie die ik zelf zo graag op de PABO had geleerd!

Want… laten we eerlijk zijn….

Soms weet je het gewoon even niet meer.
Zoveel kinderen help je dagelijks kleine drempels over, maar bij die ene leerling weet je niet hoe…
Hoe gaat die leerling ‘aan’, hoe krijg je die ontwikkeling op gang?

Het blijft in je hoofd, want ook deze leerling wil je graag helpen, ook deze leerling wil jij ontwikkelen.
Het zit er wel in, maar het komt er niet uit!
Niet blijvend in elk geval!

Dat ligt niet aan jouw kennis, observeren of ervaring. Dit kind heeft gewoon iets anders nodig. Maar wat?
En waar kan je dat anders halen?

Jij als leerkracht hebt al zoveel extra oefenmateriaal aangeboden.
Zo vaak gesproken over wat er nodig is.
Zelfs nieuwe methodes aangeschaft of trainingen gevolgd.

En toch…. alles helpt wel iets. Of tijdelijk,… maar je ziet niet die ontwikkeling die je zo graag wenst.
Je hebt zoveel geprobeerd.
Je hebt al zoveel oplossingen aangeboden, veranderingen doorgevoerd, maar het bracht niet die ontwikkeling die je hoopte!

Opgeven is geen optie! Maar wat dan wel?

Je weet niet wat je moet doen om die ontwikkeling wel te krijgen! Gelukkig heb ik het antwoord!

Ik weet dat het anders kan en hoe het anders kan!

En jij weet dat het anders moet, omdat stil staan geen optie is!


Jij weet dat je het anders wil doen en dit wil je leren!

Hoe lijkt je dit?
Op jouw school en in jouw klas zitten de kinderen lekker in hun vel. Zij presteren goed. Ze ontwikkelen zich op alle fronten. Hun basis wordt steeds steviger en stabieler. Zowel in leren als in zijn! Ouders zijn meer dan tevreden en de kinderen gaan met meer plezier naar school.
Dat komt omdat ontwikkelen plezier geeft, vooruitgang geeft energie!
De kinderen gaan meer ‘open’ en beginnen te stralen!
Dat is mijn wens en het kan niet anders dan dat jij hier ook gelukkig van wordt!

Anders was je vast geen leerkracht geworden! En ik zeg: jij kan hiervoor zorgen!

Wanneer jij, met je collega’s, ‘Leren anders kijken’ volgt, leer jij anders kijken naar leren, naar bewegen, naar onze zintuigen en hoe dit samenwerkt met ons brein.
Jij observeert waar mogelijke obstakels zitten in het bewegen. En je beseft dat deze obstakels weggenomen kunnen worden.
Jij werkt met je leerlingen aan deze obstakels en bouwt dus aan de perfecte voorwaarden om tot leren te komen.

Hoe?
Door te bewegen! Gewoon door elke dag, met elkaar te bewegen. In kleine groepjes, individueel of misschien wel met de hele groep.
Door activiteiten bewust te veranderen, zodat ze passen bij wat de kinderen nodig hebben en het brein zo stimuleren dat het leren efficiënter gaat en dus succesvoller, omdat het minder tijd en energie kost.
Doordat je werkt aan de voorwaarden zal er minder stress komen bij leren, zeker als de succeservaringen komen.

Jij leert bewegen bewust in te zetten, met specifieke opdrachten, soms met bepaalde aanpassingen die je heel bewust kiest zodat het precies bij die leerling past. Je weet wat de leerling nodig heeft en begrijpt nog beter hoe dit komt. Je krijgt handvatten om anders naar de te leren stof te kijken en weet daardoor sneller en efficiënter veranderingen door te voeren die wel succesvol zijn!

Je leert werken aan de voorwaarden, aan de basis! Een investering die zich op allerlei gebieden terugbetaald.
Doordat je het brein stimuleert en omdat het brein alles aanstuurt kunnen er verbeteringen komen op gebieden die eerst niet je focus hadden!

Dit schooljaar (2020-2021) geef ik er nog meer bij! Zodat ik kan finetunen en het programma nog beter kan laten afstemmen op dat wat scholen zoeken! En dus ook voor een vriendenprijs, jullie helpen mij immers!

In 1 dag, of 3 bijeenkomsten van ongeveer 2 uur leer je de basis van mijn andere kijk. Je gaat dit zelf ook ervaren. Je begrijpt wat werken aan deze basis zo effectief maakt.

Je gaat herkennen welke bewegingen het leren belemmeren, je gaat anders observeren, je weet ‘onderzoekjes’ tussendoor te doen, die je veel nieuwe informatie geven. Je leert bewegingen en oefeningen die stimulerend werken in te zetten. En je leert ook na te denken over de aanpassingen die een leerling echt goed zullen doen!

Ook geef ik een informatiemoment aan de ouders. Zij zullen daardoor ook begrijpen wat maakt dat je keuzes bij uitdagingen in de ontwikkeling van kinderen vanaf nu anders zal zijn!

Uiteraard is het mogelijk hierna nog te verdiepen. Met een vervolgtraject gaan we nog meer de diepte in. Werken we casussen uit.

Wanneer je kiest voor het totaal pakket, krijg je naast de bijeenkomsten met informatie voor het team, ook nog het meekijken met 2 leerlingen.
Dit totaalpakket krijg je nu sowieso! Voor de prijs van slechts 500 euro exclusief BTW.

Op elke school zijn er leerlingen die vastlopen. Die zich niet ontwikkelen op de manier die je van hen zou verwachten.
Waarbij je werkelijk met je handen in het haar zit. Deze kinderen zal ik samen met de ouders verschillende (uitgebreide) testen laten doen, allemaal kort, ontspannen en meestal leuk.
Jij als leerkracht mag hier, na overleg met de ouders en de leerling bij zijn. Hier maak ik een kort overzicht van en ik koppel dit aan jullie allemaal terug, met een voorstel van plan en oefeningen die passend zouden kunnen zijn.

Bovendien krijgen jullie als school bij het totaal pakket ook nog 10 bonnen voor een screening bij mij in de praktijk, of op school uit te voeren. Uiteraard zijn ook hier de ouders bij. Ook is het mogelijk deze aan ouders uit te delen, waarbij zij zelf een afspraak bij mij maken.

Het lijkt je heerlijk om met een andere bril naar uitdagingen te gaan kijken.
Het lijkt je fijn om weer handvatten te hebben om met de uitdagingen om te gaan.
Je wil meer dan graag weer lekker aan de slag en kinderen helpen de voorwaarden beter neer te zetten.
Je wil graag kids die zich lekker ontwikkelen. Kinderen die met plezier naar school gaan en stralen!

Dan is dit echt de investering meer dan waard. Een investering die je nooit meer los laat!

Maak kennis met een andere kijk op ontwikkeling die je voor altijd vormt en die maakt dat je het onderwijs anders inricht, zodat je kinderen zich optimaal gaan ontwikkelen!

Je krijgt na de 3 bijeenkomsten namelijk de oefeningen die je in de klas of in kleine groepjes kan doen.
Je krijgt observatie papieren die je zo kan implementeren in de school.
Dit alles naast de berg aan informatie en kennis, die sowieso al gaat maken dat je niet langer met ‘normale’ ogen naar ontwikkeling kan kijken!

Je bent klaar voor deze stap en deze sprong in het diepe.
Je hebt het lef het anders te gaan doen, gewoon omdat je beseft dat alles wat je deed, en dit blijven doen, geen verbetering gaat geven bij die kinderen die nu niet zo ontwikkelen als je zou willen!

Ga daarom met mij mee op reis!
Spring met mij het diepe in.

Je gaat er geen spijt van krijgen!

Deze andere kijk is jouw kijk voor de rest van je leven, voor slechts 500 euro!

Het enige wat je hoeft te doen, is hier je telefoonnummer invullen en ik neem contact met je op!


Wellicht ben je voor jouw school op zoek naar Lichte Ondersteuning en wil jij die graag op een andere manier gaan inrichten.
Want herhalen, oefenen, dat kunnen er zoveel.
Jij bent klaar met pleisters op de wonden plakken.
Jij wilt het probleem bij de wortel aanpakken.

Mooi Rechtop heeft trajecten voor begeleiding waarbij bewegen het uitgangspunt is.
Bewegen om zo het brein te boosten.
Bewegen om zo de samenwerking tussen zintuigen (ogen, oren) en lichaam te stimuleren en te verbeteren.
Bewegen om zo alles (zintuigen, lichaam en brein) optimaal samen te laten werken.

Zo werk ik aan de basis.

Op dit moment heeft Mooi Rechtop twee trajecten.
De twee trajecten zijn ‘Beter lezen met plezier‘ en ‘Rekenen! Doen!‘.

Uiteraard zijn ook andere trajecten mogelijk. Neem gewoon contact op, dan stemmen we samen af wat bij jullie past!

Ondersteuning voor lezen kan in kleine groepjes, tot maximaal 4 leerlingen, mits de ruimte hiervoor geschikt is.
We gaan dan met elkaar bewegen.
We laten elkaar bewegen.
En we oefenen het beweeghuiswerk, wat de kinderen op een kaart mee naar huis krijgen, met een instructiefilmpje erbij, zodat ook ouders weten wat zij moeten doen om hun kind bij het huiswerk te helpen/begeleiden!
In principe zullen we dus de boeken in de hoek laten liggen!

Rekenen gaat in kleinere groepen. Dit omdat we ook met Jamara Rekenen aan de slag gaan.
Voor en na het bewegen zorgen we ervoor dat de basis van rekenen, de getallen 0 tot en met 10 als het ware in het lichaam verankerd worden.
Zo kan ik zorgen voor snelle feedback en blijft het tempo goed passen bij de kinderen die mee doen!

Hieronder nog filmpjes die ik speciaal voor het onderwijs gemaakt heb.

hi