Het is opnieuw aanpassen.
Een lockdown.

 

En jij wordt juist zo blij van de kinderen om je heen.
De sfeer van de groep bij elkaar!

Af en toe gewoon even rondkijken. Zien hoe kinderen de taak aanpakken.
Hoe de interactie onderling is.

Kijken of het goed binnengekomen is, je uitleg.
Of het die éne leerling lukt, omdat het gisteren zo lekker ging! Zou het nu ook lukken?

Natuurlijk zie je veel.
Pengrepen waar je nog wel aan kan werken.
Kinderen die blijven wiebelen.
Onrust als er geluisterd moet worden.
Aparte manieren van schrift op tafel leggen en er dan op werken,…

Op het plein zie je ook veel.
Kinderen die nog niet goed kunnen vangen.
De onhandigheid van sommige kinderen.

 

Maar ja… Dat zijn de kinderen, gewoon. Toch?
Het is wat het is.

 

Zou het echt waar zijn, dat je hier informatie uit kunnen halen? Dat je uitdagingen beter kan begrijpen?
Dat je betere oefeningen kan toepassen in de klas, die het presteren in de klas kan verbeteren?

Het is eigenlijk niet te geloven,….

 

En toch, is het waar!
Mooi Rechtop neemt je mee.

Ik leg je uit over de relatie tussen ons lichaam, onze babytijd en onze hersenen!

In deze cursus leer jij over reflexen.
Wat zijn reflexen?

En wat doen reflexen in onze babytijd? En hoe hebben ze invloed op de ‘rijping’ van de hersenen?
En dus op ons leren!

Het is informatie die ik zo graag op de PABO had willen leren!

Begrijpen waarom kunnen huppelen belangrijk is.
Tot welke leeftijd omkeringen ‘normaal’ zijn.
Hoe je kinderen kan stimuleren een betere pengreep te ontwikkelen.

Hoe je als (kleuterleer)kracht kan observeren of kinderen hun middenlijn kunnen overkruisen.
Maar vooral hoe je deze ontwikkeling kan stimuleren.

 

 

Zit bij jou in de klas iedereen ‘normaal’ op de stoel? De hele dag?

Of moeten hoofden ondersteund worden?
Wordt er gehangen op de stoel?
Worden benen en voeten om de stoelpoten gewikkeld?

Schrijven kinderen bij jou in de klas met veel plezier? Allemaal?

Of zijn er kinderen die erg krampachtig schrijven?
Kinderen die moeite houden met automatiseren van schrijven?

Onthouden alle kinderen alles wat je hen verteld? Of wat ze de dag ervoor echt goed begrepen?

Of heb jij kinderen, waar je vandaag de kwartjes of misschien wel rijksdaalders hoort vallen, maar die het de dag erna echt niet meer weten?
Heb jij kinderen die erge moeite hebben met automatiseren? Terwijl je hen wel ‘slim’ genoeg acht?

 

 

Vijf dagen neem ik je op reis. Elke dag heeft een eigen onderwerp.

Maar elke dag heeft ongeveer dezelfde structuur.
Het doel is dat je begrijpt wat ik vertel, maar vooral dat je het kan gaan herkennen in je klas. Waar mogelijk geef ik je naast observatietips en kleine testjes die jouw observaties kunnen aanvullen. Maar het belangrijkste vind ik dat je weet wat jij met deze leerling kan gaan DOEN!

Ik geef dus informatie.
Observatie tips en mogelijk kleine testjes.
En activiteiten die je direct kan gaan toepassen!

 

De ‘bijeenkomsten’ in de virtuele wereld, zal ik opnemen en in een omgeving plaatsen waar we het terug kunnen zien.
Ook kan je hier je ervaringen delen, een casus inbrengen waarbij je anderen uitnodigt hierover mee te denken en je vragen kan je hier stellen.
Dus na de 5 dagen kan jij doorgaan met je ontwikkeling!

 

 

De prijs is natuurlijk belangrijk.

Deze andere kijk op leren.
Deze andere kijk op ontwikkeling.

Deze andere kijk op uitdagingen.
Het zien van gedrag als wegwijzer naar een mogelijk oorzaak en met de bijbehorende oplossingen…..

Een hele dag informatie opgedeeld in stukjes van 5x een ruim uur…. Het is voor jou mogelijk hier bij te zijn voor slechts 75 euro!

 

11 januari gaan we beginnen.

(Later instromen kan natuurlijk ook, maar dan kan je er niet meer Live bij zijn! De opnames blijven natuurlijk wel online staan!)

Jouw observaties gaan naar een nieuw niveau!

Jij gaat anders aan het werk.
Jij gaat werken aan de oorzaak door met (beweeg)oefeningen aan de slag te gaan.
Dat kan klassikaal, of juist in de verlengde instructie met een klein groepje of één leerling individueel.

Jij begrijpt beter wat het belang van bewegen is voor de ontwikkeling van kinderen.
Daarom ga je met de klas ook meer bewegen.
Een uitstekend moment om weer meer bewust te observeren.

De band met je leerlingen zal gaan verbeteren, omdat je anders naar hun uitdaging en gedrag gaat kijken, met meer begrip.
Kinderen zullen beter gaan ontspannen en hierdoor ook beter gaan presteren.
De klas zal beter met elkaar kunnen omgaan, omdat ze door de oefeningen beter in hun lichaam komen!

 

 

Wil jij erbij zijn?

Vul dan dit formulier in! Dan regelt de rest zich vanzelf!

Heb je tot hier gelezen? En ben je geen meester of juf, werk je niet met kinderen? Dan grote complimenten!
Jij hebt echt goed doorgezet!
Dit verhaal heeft je vast en zeker geraakt. Dus stuur het dan door naar iemand die wel met kinderen werkt en meer wil leren over bewegen en leren!

 

 

    Wat leuk dat je interesse hebt in Lockdown LEVEL UP

    Als je hieronder je gegevens invult, neem ik contact met je op over de alles verder!