Thuis eindeloos herhalen en oefenen. Als het werkt is het fantastisch en motiverend. Maar als het geen vooruitgang geeft, kost het iedereen veel energie.
Daarom ben jij op zoek naar iets anders.
Iemand die de knop kan vinden dat er wel weer ontwikkeling mogelijk is.
Dat is precies waarom ik met Mooi Rechtop ben begonnen. Door op een totaal andere manier naar uitdagingen te kijken, door naar de oorzaken te zoeken (reflexen, oog-hersensamenwerking; de basis) kan ik werken vanuit mijn kracht. Ik kan mijn kennis en intuïtie bundelen.

Ieder mens is uniek. Iedereen heeft recht op een unieke manier van begeleiden.

Ik werk op verschillende manieren; je kan gewoon een keer langskomen om jezelf gewoon even een duwtje in de goede richting te geven. Of om te ontspannen.
Je kan ook een strippenkaart kopen; dan kom je meerdere keren.
Je kan ook kiezen voor een begeleidingstraject met een uitgebreide intake, die je grotendeels van te voren al invult. Dan gaan we op zoek naar de oorzaak.
Eigenlijk kijk ik altijd welke reflex of combinatie van reflexen jou storen je om jouw beste unieke ik te zijn!!

Combinatie van alle kennis

Veel van de modules en studies die ik gedaan heb, heb ik geprobeerd op de site te verwerken. Toch ben ik hier niet compleet in geweest. Zo heb ik ook Teamtoppers (Belbin-methode) en opleiding CNLS en kindercoaching bij Tea Adema gedaan. Alles samen maakt dat ik een unieke begeleiding kan geven; er zit genoeg in mijn rugzak om een unieke mix te verzorgen.

Het begeleiden van leren

Wanneer er uitdagingen zijn op school (leren, lezen, rekenen, gedrag, sociaal, zelfvertrouwen) werk ik graag met een intake en richt ik me voornamelijk op het vormen van een compleet beeld van mogelijke oorzaken en remmen op de ontwikkeling (van schoolse vaardigheden).
Ik test dan het visuele door de oog-hersensamenwerking te onderzoeken. We maken eventueel een dominantieprofiel en het is ook mogelijk (onderdelen van) een beelddenkonderzoek te doen.
Meestal is het prettig elke keer dat je komt een deel van het onderzoek af te ronden en gelijk ook aan de slag te gaan, zodat het mogelijk is dat er gelijk beweging en ontwikkeling komt.
In andere gevallen is het juist prettig eerst alles te onderzoeken en dan samen te bepalen waar de eerste focus op komt te liggen. Dit kunnen we met elkaar afstemmen.

Ik werk eigenlijk altijd met reflexintegratie om die (invloed van) oorzaken weg te nemen en ontwikkeling mogelijk te maken. Voor gewone remedial teaching zijn er genoeg alternatieven hier in de regio!

Leren Leren bij Mooi Rechtop

Mogelijk komen de problemen pas bij het leren leren.
Aan het einde van de basisschool als er meer leerwerk gedaan moet worden en er planning wenselijk is, maar dit nog niet lukt. Of juist op de middelbare school vallen de cijfers tegen en is het moeilijk te weten hoe het leren dan aan te pakken! Of je hebt juist tijd te kort of een gebrek aan motivatie!
Voor al deze uitdagingen is er bij Mooi Rechtop een training die past.
Het is mogelijk om individueel, of in kleine groepjes een cursus te volgen (Leren Leren Methode, en meer; kijk bij Rechtop Lekker leren).
Leren leren bij Mooi Rechtop maak ik uniek door dit te combineren met werken aan de basis en onderzoeken welke belemmeringen het leren tot een uitdaging maken.
Dus werken aan de basis door middel van reflexintegratie en dan leren leren.
Dan kan het ook echt landen en kan je echt stappen maken omdat het niet bij praten over blijft, maar het ook echt anders kan gaan doen, omdat je basis steviger en beter is!
Bovendien investeer je dan in een verbeterd fundament waar je je leven lang plezier van hebt!